Tiesioginės prekybos rinka pernai ūgtelėjo 8,1%
Pradžia » Tiesioginės prekybos rinka pernai ūgtelėjo 8,1%

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių pardavimai (be PVM) 2013 metais išaugo 8,1 proc. iki 136 mln. litų (nuo 125,85 mln. Lt 2012 m.). Tuo tarpu tiesioginės prekybos versle dalyvaujančių asmenų skaičius padidėjo beveik 2 proc. ir siekė 49 tūkst. Lietuvos gyventojų.

„Tiesioginės prekybos rinka ir toliau atsigauna sparčiau nei šalies ekonomika ir mažmeninės prekybos rinka. Nors tiesioginės prekybos augimas mažesnis nei 2012 m. (tada jis siekė 16 proc.), tačiau atsižvelgus, kad praeitas metais Lietuvos ekonomika augo 3,4 proc., o bendras mažmeninės prekybos augimas siekė 4,5 proc., tai daugiau nei 8 procentais vidutiniškai išaugę pardavimai tikrai geras rezultatas tiesioginės prekybos įmonėms“, – sako LTPA Generalinis sekretorius Gintautas Zaleckas.

Pagal G. Zalecko, ženklus pardavimų augimas rodo, kad tiesioginė prekyba nepraranda patrauklumo kaip savitas apsipirkimo būdas, kurio metu kiekvienas klientas gali gauti individualų aptarnavimą ir patarimą iš tiesioginio pardavėjo (konsultanto) bei įsigyti aukštos kokybės produktų. G. Zaleckas atkreipia dėmesį, kad tiesioginiai pardavėjai vis aktyviau naudojasi internetu, siekdami valdyti ir plėtoti verslą bei efektyviau pasiekti ir aptarnauti savo klientus, tačiau čia dar daug neišnaudotų galimybių, tad tiesioginės prekybos verslo augimo potencialas išlieka didelis.

Lyginant Baltijos šalis, 2012 m. tiesioginės prekybos apimtys Latvijoje augo sparčiausiai – net 12 proc., tuo tarpu Estijoje – 6 proc. ir siekė atitinkamai 100,5 mln. ir 108,8 mln. litų. Tiesioginių pardavėjų skaičius Latvijoje išaugo 4 proc. iki 42,5 tūkst., o Estijoje 3 proc. iki 34 tūkst. gyventojų.

Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijų narių verslo apimtys 2013 m. siekė daugiau nei 345 mln. litų, tuo tarpu tiesioginių pardavėjų skaičius viršijo 125 tūkst. gyventojų.


© 2011-2018 Lithuanian Direct Selling Association. All rights reserved.