Tyrimas: Lietuvos gyventojai vis dažniau apsiperka tiesioginės prekybos būdu
Pradžia » Tyrimas: Lietuvos gyventojai vis dažniau apsiperka tiesioginės prekybos būdu

Bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikto reprezentatyvaus Lietuvos gyventojų tyrimo metu paaiškėjo, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau prekes įsigyja tiesioginės prekybos būdu. Bent kartą iš tiesioginės prekybos įmonės pardavėjo-platintojo asmeniškai ar rengiamos prekių demonstracijos metu teigia pirkę 55 proc. respondentų. Palyginimui – 2011 metais šis skaičius siekė 48 proc. Aktyviausios tiesioginio apsipirkimo šalininkės – moterys, jos bemaž dvigubai dažniau už vyrus apsiperka tokiu būdu (71 proc. – moterų,  36 proc. – vyrų).

„Žmonės vertina tai, kad pirkdami tiesioginės prekybos būdu prekes gali gauti tiesiai į namus, taip sutaupydami laiko. Šiomis prekėmis nėra prekiaujama įprastose mažmeninės prekybos vietose, o gamintojai investuoja ne tiek  į prekių reklamą, kiek į jų kokybę ir į savo pardavėjų tinklą, kad jie profesionaliai aptarnautų klientus. Tą liudija ir skaičiai: 72 proc. apklaustųjų tiesioginės prekybos pardavėjų-konsultantų profesionalumą įvertino labai gerai arba gerai ir tik 3 proc. – blogai“,- sako Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.

Privalumai: pristatymas „į rankas“, išskirtinė produkcija, mažesnė kaina

Tyrimo metu, kaip pagrindiniai tiesioginės prekybos privalumai, įvardinti: patogumas, kai prekės tiesiogiai pristatomos (35 proc. apklaustųjų), prekės yra pigesnės nei parduotuvėse (28 proc.),  tiesioginės prekybos būdu perkamų prekių negalima rasti įprastinėse parduotuvėse (26 proc.), geras kainos ir kokybės santykis (22 proc.).

Palyginti su 2011 metais, nuo 72 iki 80 proc. išaugo respondentų, teigiamai vertinančių tiesioginės prekybos būdu įsigyjamas prekes.  Gerėja ir bendras požiūris į tiesioginės prekybos verslą. Daugiau nei pusė (54 proc.) apklaustų Lietuvos gyventojų jį vertina gerai arba labai gerai, palyginimui – 2011 m. šis skaičius buvo 42 proc.

Žodinė reklama „iš lūpų į lūpas“

Pasak G.Zalecko, apklausos rezultatai taip pat patvirtina, kad tiesioginės prekybos bendrovės nėra linkusios savo prekes gausiai reklamuoti įprastuose informacijos kanaluose (televizijoje, radijuje, spaudoje ar internete), o dėmesį skiria asmeninei rekomendacijai ir žodinei reklamai „iš lūpų į lūpas“. Dažniausiai apie tiesioginės prekybos bendroves ir jų siūlomas prekes sužinoma iš draugų, pažįstamų (40 proc. respondentų), tiesioginio pardavėjo/platintojo pristatymų (32 proc.) ir šeimos narių, giminaičių (32 proc.).

Populiariausia kosmetika ir asmens priežiūros prekės

Apklausos duomenimis, populiariausia tiesioginės prekybos būdu pirktų produktų kategorija Lietuvoje yra kosmetika ir asmeninės priežiūros prekės, kurias teigia įsigiję 76 proc. respondentų. Antroje vietoje – namų apyvokos prekės (36 proc.). Toliau rikiuojasi: sveikatingumo produktai (30 proc), drabužiai ir aksesuarai (17 proc.), knygos, žaislai, garso ir vaizdo įrašai, raštinės priemonės (14 proc.). Tos pačios tendencijos fiksuojamos ir kitose Baltijos šalyse.

Lyderė tarp Baltijos šalių – Latvija

Lietuva vis dar atsilieka nuo Latvijos, kurioje 60 proc. apklaustųjų teigia pirkę tiesioginės prekybos būdu. Tuo tarpu Estijoje pirkusiųjų gyventojų dalis panaši kaip Lietuvoje ir siekia 54 proc. Daugiausiai tiesioginiu būdu prekes Lietuvoje perka 36-45 m. amžiaus žmonės (61 proc.), Latvijoje šioje amžiaus grupėje pirkusiųjų dalis dar didesnė (70 proc.), o Estijoje aktyviausi 26-45 m. amžiaus žmonės (60 proc.). Lietuvoje tiesioginės prekybos būdu dažniausiai perka didžiųjų miestų gyventojai,o Latvijoje ir Estijoje – gyvenantys kituose miestuose, rajonų centruose.

Apie tyrimą

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos užsakymu reprezentatyvią Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų apklausą Omnibus metodu atliko nuomonės viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai”. Latvijoje duomenų rinkimą atliko tyrimų bendrovė „Aptauju centrs“, Estijoje – „Turu Uuringute“. Apklausa buvo atliekama naudojant standartizuoto interviu metodą.

Tyrimo metu buvo apklausti 1008 respondentai Lietuvoje, 1032 respondentai Latvijoje ir 1010 respondentų Estijoje. Tyrimo dalyvių pasiskirstymas proporcingas gyventojų skaičiui šalies regionuose.


© 2011-2018 Lithuanian Direct Selling Association. All rights reserved.