VŽ: “Platintojų gretas šienauja emigracija”
Pradžia » VŽ: “Platintojų gretas šienauja emigracija”

Pernai tiesioginės prekybos apimtis Lietuvoje dar traukėsi, šiemet atsigaunant vartojimui jau laukiama maždaug 5% augimo. Tačiau šiuo verslu besiverčiančiom įmonėms nerimą kelia pradėjęs mažėti kosmetikos ir kitų prekių platintojų skaičius. Mat dalis platintojų patraukė į užsienius.

“Mūsų pardavimai tiesiogiai priklauso nuo ekonominės padėties, štai Estijoje, kur ūkio nuosmukis buvo mažesnis ir kuri greičiau atsigauna, pernai jau fiksuotas tiesioginės prekybos pardavimų augimas, o Latvija ir Lietuva vis dar krenta”, – sako 8 įmones vienijančios Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos vadovas Gintautas Zaleckas.
2010 metais asociacijos narių apyvarta sumažėjo apie 7 proc. – iki 81 mln. litų. Užpernai nuosmukis siekė 19 proc. Latvijoje tiesioginės prekybos apimtis pernai sumenko 10 proc. – iki 61 mln. litų, o Estijoje išaugo 5 proc. ir siekė 45 mln. litų.
Pasak p.Zalecko, 2010m. žemyn tempė ir tai, kad pradėjo mažėti platintojų skaičius.
Krizės pradžioje platintojų gretos Lietuvoje augo,- mat žmonės ieškojo papildomų pajamų šaltinio. Šta užpernai, palyginti su 2008m., šiame versle dirbančiųjų pardavėjų skaičius padidėjo beveik 8%. Pernai padėtis pasikeitė – pardavėjų skaičius sumažėjo 3%.
“Teisioginės prekybos įmonės stipriai pajuto emigracijos leteną.  Platintojų galėjo sumažėti ir dėl to, kad galbūt žmonių netenkina platintojams siūlomas atlygis”,- svarsto p.Zaleckas. Skaičiuojama, kad tokia veikla verčiasi apie 30 tūkst. Lietuvos gyventojų.
Pasak jo, imtis platintojų veiklos lyg ir turėjo tapti patraukliau, nes buvo sumažintas individualios veiklos pajamų mokestis. Tačiau vis dar yra problemų dėl dvigubo apmokestinimo – tai neskatina dirbančiųjų pagal darbo sutartį užsidirbti papildomai.

Debesys sklaidosi
“Pernai mūsų pardavimus paveikė bendra ekonominė padėtis, tačiau išlaikėme savo rinkos dalį. O šiemet visos kreivės jau kyla aukštyn ir mūsų pardavimai gražiai atsigauna”,- sako Neringa Milenčienė, UAB “Avon Cosmetics” rinkodaros vadovė Baltijos šalims ir Suomijai.
Ponas Zaleckas prognozuoja, kad šiemet tiesioginės prekybos apyvarta Lietuvoje turėtų padidėti apie 5 proc. “Tokiais sparčiais tempais kaiip iki krizės – po 10% kasmet – ji jau nebedidės. Augimas turėtų būti lėtesnis, panašus kaip visos mažmeninės prekybos”,- pažymi jis.
Anot asociacijos vadovo, suaktyvinti rinką turėtų ir tai, kad į Lietuvą ateina naujų rinkos dalyvių.
Štai pernai atstovybę mūsų šalyje įsteigė kosmetikos kompanija “Mary Kay”. Šiemet į Lietuvą įžengė kavos aparatus parduodanti skandinavų kompanija “Zinzino”.
Galimybe ateiti domisi ir kai kurios kitos tarptautinės kompanijos. Pasak G.Zalecko, į gerąją pusę pasikeitė ir gyventojų požiūris į tiesioginę prekybą. Šiemet atliktas tyrimas parodė, kad apie 50 proc. Lietuvos žmonių jau yra pirkę prekių tokiu būdu.
“Tiesa, neretai tinklinis marketingas vis dar nepelnytai painiojamas su piramidėmis. Tačiau esminis skirtumas, kad “piramidėse” mokamas atlygis už žmonių įtraukimą, o visame pasaulyje pripažintos tiesioginės prekybos įmonės žmogui moka procentą nuo jo sukurto pardavimų tinklo apyvartos, o ne mokestį už užverbuotą “galvą”. “Piramides” draudžia ir ES nesąžiningos komercinės praktikos direktyva”,- aiškina asociacijos vadovas.
Manoma, kad Lietuvoje iš viso veikia apie 15-20 tiesioginės prekybos įmonių. Asociacija vienija tokius narius kaip “Avon Cosmetics”, “Oriflame kosmetika”, “Herbalife”, UAB “Eastcon AG LT”, UAB “GNLD International”, “Mary Kay”.

 

Sigita Migonytė
Verslo žinios
2011m. gegužės 6d.


© 2011-2018 Lithuanian Direct Selling Association. All rights reserved.