LTPA Komentarų: 0

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių pardavimai praėjusiais metais, palyginti su 2013 m., išaugo 2,5%, iki 40,4 mln. Eur. (139,5 mln. litų) be PVM. Tuo metu tiesioginės prekybos versle dalyvaujančių asmenų skaičius padidėjo daugiau nei 2% ir viršijo 50 tūkst.

„Nors praėjusiais metais fiksuotas tiesioginės prekybos rinkos augimo sulėtėjimas, tačiau paskutinių trejų metų bendras metinio augimo tempas vidutiniškai siekia beveik 10 proc. Tai vienas geriausių rezultatų tarp skirtingų mažmeninės prekybos pardavimų kanalų“,– komentuoja LTPA direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.

Pasak G. Zalecko, tiesioginė prekyba nepraranda savo patrauklumo kaip apsipirkimo būdas, kai vartotojai gali gauti asmeninį aptarnavimą ir patarimą iš tiesioginio pardavėjo/konsultanto ir įsigyti aukštos kokybės produktų. Lėtesnį augimą praėjusiais metais daugiausia lėmė dėl galimų išorinių grėsmių svyruojantys vartotojų lūkesčiai bei su tuo ir euro įvedimu susiję pokyčiai vartotojo išlaidose bei jo vartojimo prekių krepšelyje. Žvelgiant į ateitį, tiesioginės prekybos įmonių pardavimus turėtų auginti didėjantis vartojimas ir augančios gyventojų pajamos.

Lyginant Baltijos šalis, 2014 metais tiesioginės prekybos apimtys sparčiausiai augo Estijoje – 3 proc., tuo tarpu Latvijoje – 2 proc. ir siekė atitinkamai 32,5 mln. ir 29,7 mln. eurų. Tiesioginių pardavėjų skaičius Estijoje  išaugo daugiau nei 1 proc. ir viršijo 34 tūkst., o Latvijoje – daugiau nei 2 proc. iki 44 tūkst. gyventojų.