LTPA Komentarų: 0

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 4,5 proc. iki 38 mln. eurų be PVM. Tuo tarpu asmenų, bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis, skaičius sumažėjo 2 proc. ir siekė 45 tūkst. Lietuvos gyventojų.

„Praėjusiais metais tiesioginės prekybos įmonės toliau sėkmingai augino savo pardavimus, nepaisant fakto, jog šiek tiek sumažėjo asmenų bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis skaičius. Rekordiškai aukštas užimtumas, žemas nedarbas bei didėjantys atlyginimai, mažino tiesioginės prekybos kaip papildomo uždarbio ar kaip savo nedidelio verslo patrauklumą, tačiau tiesioginės prekybos įmonės tai sėkmingai kompensavo besitęsiančia sektoriaus skaitmenizacija, leidžiančia įmonėms lengviau pasiekti potencialius klientus, o pardavėjams suteikiančia daugiau galimybių valdyti ir plėtoti verslą, konsultuoti ir aptarnauti savo klientus“,– komentuoja LTPA direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.

Pasak G.Zalecko, pastaraisiais metais tiesioginė prekyba vis dažniau pavadinama socialine prekyba, ne tik todėl, kad čia svarbus pardavėjo ir kliento asmeninis kontaktas ir žmogiškasis ryšys, bet ir kad vykdant pardavimus vis dažniau pasitelkiami socialiniai tinklai[1], kurie leidžia rengti virtualias produktų demonstracijas, efektyviau skatinti pardavimus ir aptarnauti savo klientus. Prognozuojama, kad šiais metais dėl susiklosčiusios situacijos (koronaviruso pandemiijos, karantino) paslaugų perkėlimas į virtualią erdvę dar labiau išaugs.

Lyginant Baltijos šalis, 2019 metais tiesioginės prekybos apimtys Latvijoje augo – 4 proc., o Estijoje – 2 proc. ir siekė atitinkamai 26,9 ir 19,9 mln. Eurų. Asmenų bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis skaičius Latvijoje sumažėjo 2 proc., o Estijoje 3% ir atitinkamai sudarė daugiau nei 34 ir 24 tūkst. gyventojų.

Skaičiai ir faktai:

Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijų narių verslo apimtys 2019 metais viršijo 84,8 mln. eurų, tuo tarpu tiesioginių pardavėjų-konsultantų skaičius viršijo 103 tūkst. gyventojų.

Europos tiesioginės prekybos asociacijos-Seldia (Seldia) duomenimis, 2018 m. tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) ES šalyse sudarė daugiau nei 29,7 milijardų eurų, o tiesioginės prekybos bendrovės suteikė papildomo uždarbio galimybę daugiau kaip 6,8 mln. žmonių.

Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (WFDSA) duomenimis, 2018 m. tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) sudarė beveik 193 mlrd. USD, o asmenų, bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis, skaičius viršijo 118 mln. žmonių.

85 procentams tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių tai papildomos pajamų šaltinis ir net 88 proc. šiame versle dalyvaujančių atstovų yra moterys.

 

[1] IPSOS ir Europos tiesioginės prekybos asociacijos-Seldia atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvoje net 59 proc tiesioginės prekybos įmonių pardavėjų-konsultantų efektyviai išnaudoja socialinius tinklus vykdydami pardavimus.