Tiesioginės prekybos būdai:
|
|
|
|
|
Tiesioginės prekybos įmonės pagal naudojamą atlygio pardavėjams struktūrą gali būti skirstomos į vienpakopes ir daugiapakopes įmones.
Vienpakopis tiesioginis pardavimas (angl. Single Level Marketing) pasižymi tuo, kad galutiniams vartotojams prekės ar paslaugos yra parduodamos tiesioginių pardavėjų, kurie nėra išskiriami į tam tikrus lygius.
Daugiapakopėse sistemose (angl. Multi-Level Marketing) paprastai yra naudojamas tiesioginių pardavėjų skaidymas į tam tikrus lygius ar tinklus ir todėl galutiniams vartotojams prekės ar paslaugos yra patiekiami pasinaudojant tuo tinklu. Tokiais atvejais paprastai tiesioginių pardavėjų uždarbis priklauso ne tik nuo jų pardavimų apimties, bet ir nuo pardavimų galutiniems vartotojams apimties, kurią generuoja jų tiesioginių pardavėjų tinklas.
Tiesioginė prekyba yra neparduotuvinės mažmeninės prekybos dalis.
Tiesioginis pardavimas iš esmės yra seniausias žmonijos istorijoje prekybos metodais, gyvavęs jau antikos laikais, nes žmonėms, gyvenantiems ne miestuose, tai buvo vieninteltis būdas įsigyti būtiniausių prekių.