LTPA Komentarų: 0

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo 5 proc. iki 36,4 mln. eurų be PVM. Tuo tarpu asmenų, bendradarbiaujančių su tiesioginės prekybos įmonėmis, skaičius išliko stabilus – viršijo 46 tūkst. Lietuvos gyventojų.

„Antrus metus iš eilės fiksuojamas stabilus 5 proc. viršijantis tiesioginės prekybos rinkos augimas, kurį lemia ne tik namų ūkių pajamų ir vartojimo augimas, bet ir vis spartesnė tiesioginės prekybos sektoriaus skaitmenizacija“,– komentuoja LTPA direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.

Pasak G. Zalecko, praėjusiais metais Lietuvoje ir kitose Europos šalyse vykdytas tarptautinis socio-ekonominis tiesioginės prekybos tyrimas patvirtino, kad tiek įmonės, tiek jų pardavėjai vis aktyviau ir efektyviau išnaudoja internetą, siekdami valdyti ir plėtoti verslą bei greičiau pasiekti ir aptarnauti savo klientus. Pavyzdžiui, įmonės tiek savo pardavėjams, tiek klientams siūlo įvairias virtualias produktų demonstravimo ir užsakymų platformas bei programėles, tuo tarpu tiesioginei prekybai būdingos produktų demonstracijos vis dažniau tampa virtualios, o pardavimų sandoriai aktyviai vyksta socialiniuose tinkluose[1].

Lyginant Baltijos šalis, 2018 metais tiesioginės prekybos apimtys Latvijoje augo – 5,1 proc., o Estijoje – 2,1 proc. ir siekė atitinkamai 25,9 mln. ir 19,5 mln. eurų. Tiesioginių pardavėjų skaičius Latvijoje  išliko stabilus ir viršijo 35 tūkst., o Estijoje sumažėjo 1,5 proc. ir sudarė daugiau nei 25 tūkst. gyventojų.

Skaičiai ir faktai:

Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijų narių verslo apimtys 2018 metais viršijo 85,8 mln. eurų, tuo tarpu tiesioginių pardavėjų skaičius viršijo 106 tūkst. gyventojų.

Europos tiesioginės prekybos asociacijos-Seldia (Seldia) duomenimis, 2017 m. tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) ES šalyse sudarė beveik 29,9 milijardų eurų, o tiesioginės prekybos bendrovės suteikė papildomo uždarbio galimybę daugiau kaip 6,9 mln. žmonių.

Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (WFDSA) duomenimis, 2017 m. tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) sudarė 189,6 mlrd. USD, o tiesioginių pardavėjų skaičius siekė 116 mln. žmonių.

85 procentams tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių tai papildomos pajamų šaltinis ir net 88 proc. šiame versle dalyvaujančių atstovų yra moterys.

 

[1] Europos tiesioginės prekybos asociacijos-Seldia atlikto socio-ekonominio tiesioginės prekybos tyrimo duomenimis Lietuvoje jau net 50 proc. produktų užsakymų vyksta pasitelkiant socialinius tinklus.