Birželio 23 dieną po sunkių Parlamento, Tarybos ir Komisijos derybų Europos Parlamentas patvirtino pasiektą kompromisą dėl Vartotojų teisių direktyvos, kuri išplės tiek tiesioginės prekybos būdu, tiek internetu apsiperkančių vartotojų teises. Per keletą mėnesių Direktyva turės būti patvirtinta Taryboje, tuo tarpu ES valstybės vartotojų apsaugos direktyvos nuostatas į savo teisę turės perkelti per dvejus metus.
Svarbiausi pokyčiai liečiantys vartotojų teises ir pareigas:
Vartotojo teisės
- Įsigiję prekę ne prekybai skirtose patalpose (iš į duris pabeldusių prekybos agentų) ar nuotolinės prekybos būdu (internetu, telefonu, el. paštu) dėl pirkinio galima bus apsigalvoti per 14 dienų po prekės pristatymo.
- Grąžinusiems prekes vartotojams pinigai turės būti grąžinti per 14 d. nuo atsisakymo dienos.
- Jei užsakytos prekės nėra pristatomos per 30 d., pirkėjas turi teisę atsisakyti pirkinio.
- Jei pardavėjai neinformuoja vartotojo apie teisę atsisakyti sandorio, atsisakymo laikotarpis pratęsiamas iki 1 metų.
- Už prekės dingimą ar sugadinimą transportuojant atsako pardavėjas.
- Pardavėjas atsiskaitymo pabaigoje atskirame lange privalės rašyti galutinę prekės kainą. Bus uždrausta iš anksto automatiškai uždėti varneles ant papildomai apmokestinamų paslaugų.
Vartotojo pareigos
- Vartotojas apmoka grąžinimo išlaidas. Įsigyjant didelių matmenų prekę (sofą, šaldytuvą), grąžinimo taisyklės turi būti aiškiai apibrėžtos atsiskaitymo metu.
- Skaitmeninėms prekėms (muzikai, filmams, programoms) atsisakymo taisyklės negalios: skaitmeninis turinys laikomas įsigytu pradėjus jį siųstis.
- Atsisakymo taisyklės netaikomos pagal specialų užsakymą pagamintoms prekėms – drabužiams, baldams ir pan.
- Atsisakysite užsakytų paslaugų, privalu sumokėti už jau atliktą užsakymo dalį. Tarkim, per kelias dienas persigalvojus dėl skyrybų, advokatui reikės sumokėti už jau atliktą darbą.